Deze 4 opkomende Nasdaq-aandelen hebben zojuist een onverwacht cadeau gekregen

Deze 4 opkomende Nasdaq-aandelen hebben zojuist een onverwacht cadeau gekregen

Je zult nooit geloven aan wie deze bedrijven hun grote winsten te danken hebben.

 

De Nasdaq Composite (NASDAQINDEX: ^ IXIC) zette donderdagochtend zijn recente opwaartse trend voort. Om 11.45 uur EDT steeg de Nasdaq bijna een vol procentpunt en begaf hij zich verder naar onbekend terrein nadat hij woensdag een recordhoogte had bereikt.

 

Een van de grootste winnaars op Nasdaq waren aandelen die verband houden met de online advertentie-industrie. Programmatische reclamegigant The Trade Desk (NASDAQ: TTD) en andere advertentietechnologiespelers kregen een enorme boost uit onverwachte hoek, en aangezien aandelen eerder hadden geleden door zorgen over hun duurzaamheid op de lange termijn, biedt het nieuws van vandaag een reddingslijn die niemand had verwacht .

 

 

Google draait zich om

Het grote nieuws in de advertentietechnologie-industrie kwam van Alphabets (NASDAQ: GoogL) (NASDAQ: Goog) Google, dat een aankondiging deed die van koers veranderde van zijn eerdere strategische richting. Google zei dat het van gedachten was veranderd over zijn plannen om cookies in zijn Chrome-browser te blokkeren en het uitfaseren van cookies van derden uit te stellen tot medio tot eind 2023. Eerder hoopte de zoekgigant de cookies tegen het einde van dit jaar te verwijderen. aandelen.nl heeft informatie ontvangen.

 

Voorstanders van privacy hadden de eerste zet van Google geprezen, met het argument dat adverteerders geen browseractiviteit zouden mogen gebruiken om advertenties te targeten. In de aankondiging van de vertraging betoogde Google echter dat er meer tijd moet zijn voor een volledige discussie over zaken als adverteerders, uitgevers en het grote publiek om verschillende overwegingen af ​​te wegen en af ​​te wegen. Het bedrijf noemde talloze websites waarvan het bedrijfsmodel is gebaseerd op advertentie-inkomsten die mogelijk schade kunnen oplopen door een alomvattend verbod op cookies van derden.

 

Grote overwinningen in de advertentietechnologieruimte

Door het nieuws schoten de advertentieaandelen omhoog. De handelsdesk won 18%, het beste niveau sinds maart. Aandelen van Criteo (NASDAQ: CRTO) stegen met 11%, terwijl aandelen van PubMatic (NASDAQ: PUBM) en Magnite (NASDAQ: MGNI) elk 9% stegen.

 

Deze aandelen waren aanzienlijk gedaald toen Google voor het eerst sprak over het blokkeren van cookies, maar interessant genoeg weerspiegelen zowel die dalingen als de winst van vandaag een fundamenteel misverstand over hoe programmatic advertising werkt.

 

Jeff Green van de Trade Desk zei na de eerste Google-beslissing. Zoals hij ontdekte, is slechts ongeveer 20% van de gegevensgestuurde advertenties afkomstig van surfactiviteiten op internet, wat de enige advertentiebron is die een verbod op cookies van derden zou beïnvloeden. Wat ongewijzigd zou blijven, zijn programmatische advertenties die via andere bronnen worden aangeboden, met name gebruikers die inloggen op accounts voor services zoals Connected TV, omdat die bronnen nooit op cookies hebben vertrouwd om belangrijke informatie over gebruikers te krijgen. NYSE koers aandeel is omhoog.

 

In feite hebben programmatische reclamebedrijven die anticipeerden op het potentiële probleem aan hun eigen oplossingen gewerkt. De Trade Desk lanceerde drie jaar geleden zijn eigen identificatieplatform, bekend als Unified ID, en uitgevers van inhoud hebben zich verzameld om het aan te bieden. Zelfs als Google vooruitgang boekt met een totaalverbod op cookies van derden, zal het vertrouwen van zoveel contentproviders op advertentie-inkomsten The Trade Desk en zijn collega’s helpen bij hun voortdurende inspanningen om advertenties op specifieke kijkers te richten.

 

Diensten

Op de lange termijn leidt reclame nergens toe en moeten privacyoverwegingen worden afgewogen tegen de economische behoeften van degenen die waardevolle inhoud en diensten via internet leveren. Zolang consumenten meer bereid zijn advertenties te zien dan te betalen voor premium abonnementen op websites, moeten The Trade Desk en collega’s een manier vinden om aandeelhoudersvoordelen op de lange termijn te genereren.

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Pinterest
LinkedIn
Share
Instagram